Co je SEO optimalizace
SEO je zkratka anglického "search engine optimization". V českém prostředí se používá "optimalizace pro vyhledávače" nebo někdy "optimalizace nalezitelnosti". Jsou to metody, které vám pomohou se dostat na přední místa ve vyhledávačích a přivést z nich na svůj web organickou, tedy neplacenou návštěvnost. SEO vám pomůže nejen zvýšit počet návštěv, ale také je zkvalitnit – přivedete takové návštěvníky, kteří se o vaše služby nebo produkty opravdu zajímají a potenciálně mají zájem si je koupit.
Optimalizací stránek můžete docílit i toho, že zákazníci na vašem webu déle zůstanou, zvýšíte povědomí o vaší značce, zlepšíte konverzní poměr, zvýšíte zisk atd. SEO je vlastně souhrn doporučení a metod, díky nimž můžete nastartovat svůj byznys online.
Podíl Čechů, kteří nakupují produkty a služby přes internet, se neustále zvyšuje. Online prezentace se tak stává stále důležitějším dílkem ve skládačce podnikatelského úspěchu. Mít webové stránky a profily na sociálních sítích ale samo o sobě nestačí, pokud je navštěvuje málo lidí, tedy málo potenciálních zákazníků. Abyste je na ně dostali, musí vás snadno najít. S tím vám pomůže SEO.
Organická vs. placená návštěvnost z vyhledávačů
Čím dál více lidí si před nákupem dělá průzkum na internetu, a to i v případě, že nakonec nakoupí v kamenném obchodě. Na českém trhu k tomu nejčastěji použijí Google nebo Seznam.
Uživatel napíše dotaz do vyhledávacího řádku a vyhledávač zobrazí výsledky, které vyhodnotí jako nejlepší odpovědi. Čím výš se váš odkaz umístí, tím větší je šance, že si vaše stránky návštěvník otevře.
Organické výsledky nejsou spojené s platbou za proklik. Za dobrou pozici ve vyhledávání také neplatíte, k tomu vám pomůže právě SEO optimalizace.
SEO vs PPC
PPC má velkou výhodu v tom, že funguje téměř okamžitě a můžete se dostat na první pozice ve vyhledávání. Záleží pouze na vašem rozpočtu kolik jste ochoten dát kreditu do Google a kolik bude platit firmě nebo freelancerovi za zprávu vašich kampaní. Nevýhodou je že konkurence může navýšit v PPC vyšší cenu za proklik a odsune vás tak na nižší pozici. Navíc jakmile vypnete PPC reklamy a nemáte optimalizované SEO tak se ve vyhledávání propadnete až na x tou stránku kde je šance na proklik na váš eshop téměř 0%
SEO přináší dlouhodobé výsledky. Velkou výhodou je že pokud máte dobře optimalizované SEO vašeho eshopu tak se můžete dostat na přední příčky ve vyhledávání a je tam velká šance že se zákazník proklikne přímo na váš eshop a udělá nákup. Tento proklik vás nic nestojí a je v podstatě uplně zdarma. Nevýhodou je především rozsáhlá znalost problematiky SEO a také to že výsledek se neprojeví okamžite ale většinou v rozmezí několika dní nebo týdnů. Na druhou stranu je výsledek dlouhodobí který vám může přinášet zcela ZDARMA potenciální zákazníky po dlouhou dobu.