Co je vlastně to SEO?
SEO je optimalizace pro vyhledávače, známá pod zkratkou SEO, je technika úpravy webových stránek tak, aby se staly lépe dohledatelnými v přirozených výsledcích vyhledávačů jako Google, Seznam.cz, Bing a dalších. Hlavním cílem SEO je zajistit, aby se webové stránky objevily na prvních pozicích neplacených výsledků pro specifická klíčová slova, která jsou nejefektivnější pro dosažení vysoké míry konverze.
K čemu je dobré SEO?
- Zvýšíte návštěvnost z organického vyhledávání (z vyhledávačů)
- Ovlivnění výsledků vyhledávání relevantních klíčových slov ve vyhledávačích - snažíte se zlepšit pozici ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova
- Dlouhodobý zdroj návštěvnosti zdarma - máte-li kvalitní obsah webových stránek, vyhledávače vám budou posílat nové návštěvy i v dlouhodobém horizontu
- Růst Brand Awarness - díky organickým návštěvám roste povědomí o vašich stránkách. Budete tak v delším časovém horizontu získávat i přímou návštěvnost.
- Za návštěvy z vyhledávačů nic neplatíte,
Organická vs. placená PPC návštěvnost z vyhledávačů
Čím dál více lidí si před nákupem dělá průzkum na internetu, a to i v případě, že nakonec nakoupí v kamenném obchodě. Na českém trhu k tomu nejčastěji použijí Google nebo Seznam.
Uživatel napíše dotaz do vyhledávacího řádku a vyhledávač zobrazí výsledky, které vyhodnotí jako nejlepší odpovědi. Čím výš se váš odkaz umístí, tím větší je šance, že si vaše stránky návštěvník otevře.
Organické výsledky nejsou spojené s platbou za proklik. Za dobrou pozici ve vyhledávání také neplatíte, k tomu vám pomůže právě SEO optimalizace.
SEO vs PPC
PPC má velkou výhodu v tom, že funguje téměř okamžitě a můžete se dostat na první pozice ve vyhledávání. Záleží pouze na vašem rozpočtu kolik jste ochoten dát kreditu do Google a kolik bude platit firmě nebo freelancerovi za zprávu vašich kampaní. Nevýhodou je že konkurence může navýšit v PPC vyšší cenu za proklik a odsune vás tak na nižší pozici. Navíc jakmile vypnete PPC reklamy a nemáte optimalizované SEO tak se ve vyhledávání propadnete až na x tou stránku kde je šance na proklik na váš eshop téměř 0%
SEO přináší dlouhodobé výsledky. Velkou výhodou je že pokud máte dobře optimalizované SEO vašeho eshopu tak se můžete dostat na přední příčky ve vyhledávání a je tam velká šance že se zákazník proklikne přímo na váš eshop a udělá nákup. Tento proklik vás nic nestojí a je v podstatě uplně zdarma. Nevýhodou je především rozsáhlá znalost problematiky SEO a také to že výsledek se neprojeví okamžite ale většinou v rozmezí několika dní nebo týdnů. Na druhou stranu je výsledek dlouhodobí který vám může přinášet zcela ZDARMA potenciální zákazníky po dlouhou dobu.