Co je vlastně to SEO?

SEO je optimalizace pro vyhledávače, známá pod zkratkou SEO, je technika úpravy webových stránek tak, aby se staly lépe dohledatelnými v přirozených výsledcích vyhledávačů jako Google, Seznam.cz, Bing a dalších. Hlavním cílem SEO je zajistit, aby se webové stránky objevily na prvních pozicích neplacených výsledků pro specifická klíčová slova, která jsou nejefektivnější pro dosažení vysoké míry konverze. 

K čemu je dobré SEO? 

  • Zvýšíte návštěvnost z organického vyhledávání (z vyhledávačů)
  • Ovlivnění výsledků vyhledávání relevantních klíčových slov ve vyhledávačích - snažíte se zlepšit pozici ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova
  • Dlouhodobý zdroj návštěvnosti zdarma - máte-li kvalitní obsah webových stránek, vyhledávače vám budou posílat nové návštěvy i v dlouhodobém horizontu
  • Růst Brand Awarness - díky organickým návštěvám roste povědomí o vašich stránkách. Budete tak v delším časovém horizontu získávat i přímou návštěvnost.
  • Za návštěvy z vyhledávačů nic neplatíte, 


Organická vs. placená PPC návštěvnost z vyhledávačů

Čím dál více lidí si před nákupem dělá průzkum na internetu, a to i v případě, že nakonec nakoupí v kamenném obchodě. Na českém trhu k tomu nejčastěji použijí Google nebo Seznam.

Uživatel napíše dotaz do vyhledávacího řádku a vyhledávač zobrazí výsledky, které vyhodnotí jako nejlepší odpovědi. Čím výš se váš odkaz umístí, tím větší je šance, že si vaše stránky návštěvník otevře.

Organické výsledky nejsou spojené s platbou za proklik. Za dobrou pozici ve vyhledávání také neplatíte, k tomu vám pomůže právě SEO optimalizace.

SEO vs PPC

PPC má velkou výhodu v tom, že funguje téměř okamžitě a můžete se dostat na první pozice ve vyhledávání. Záleží pouze na vašem rozpočtu kolik jste ochoten dát kreditu do Google a kolik bude platit firmě nebo freelancerovi za zprávu vašich kampaní. Nevýhodou je že konkurence může navýšit v PPC vyšší cenu za proklik a odsune vás tak na nižší pozici. Navíc jakmile vypnete PPC reklamy a nemáte optimalizované SEO tak se ve vyhledávání propadnete až na x tou stránku kde je šance na proklik na váš eshop téměř 0%

SEO přináší dlouhodobé výsledky.  Velkou výhodou je že pokud máte dobře optimalizované SEO vašeho eshopu tak se můžete dostat na přední příčky ve vyhledávání a je tam velká šance že se zákazník proklikne přímo na váš eshop a udělá nákup. Tento proklik vás nic nestojí a je v podstatě uplně zdarma. Nevýhodou je především rozsáhlá znalost problematiky SEO a také to že výsledek se neprojeví okamžite ale většinou v rozmezí několika dní nebo týdnů. Na druhou stranu je výsledek dlouhodobí který vám může přinášet zcela ZDARMA potenciální zákazníky po dlouhou dobu.

© SEO specialista a konzultant Shoptet
tel: 606 293 863
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!